Rogelio Botanz nace no País Vasco e vive nas Illas
Canarias desde hai tres décadas. Conxuga unha tripla vocación como cantautor,
profesor de Educación Musical e mestre de asubiar gomero.
En 1985 é cofundador, xunto a Andrés Molina e Pedro
Guerra do “TALLER CANARIO DE CANCIÓN”.
Este grupo, cos seus sete discos asina unha das páxinas indiscutibles da
historia da música popular nas Illas. O TALLER supuxo unha oportunidade para gravar xunto a artistas de
proxección internacional como Silvio Rodríguez, Luís Eduardo Aute, Joaquín Sabina
etc. Trala etapa do TALLER, Rogelio leva
editados catro C.D. e continúa ofrecendo
as súas cancións tanto en solitario como
á fronte da súa banda “Puntos
suspensivos”. Con este grupo, ao longo
dos últimos anos, ademais de percorrer as illas e a península actuou en
Pretoria (1998), A Habana. (1999), Montpelier
e Marsella 2002, Agadir (2005),
dentro do Festival Internacional
“Sete Sois sete Luas” actúa en
diversos escenarios de Portugal e Italia.
ROGELIO BOTANZ,
MESTRO DE ASUBIAR GOMERO:
Rogelio Botanz
traballou como Coordinador do Programa Educativo “Contidos Canarios” da
Consellería de Educación do Goberno Autónomo de Canarias. Desde esa
responsabilidade coordinou e impulsou durante unha década o proceso de
incorporación do ensino do Asubiar Gomero nas escolas da illa da Gomera. Actuou
como secretario da Comisión Técnica que redactou o novo currículo, á vez que
aprendía este sistema de comunicación no seu contacto permanente cos mestres asubiadores
D. Isidro Ortiz e D.Lino Rodríguez. Desde hai dez cursos, desde a súa posición
como Profesor Especialista de Música, no
Colexio Público ACENTEJO (Tenerife) exerce como mestre asubiador (silbador)
na primeira experiencia de ensino
sistemático de asubiar fóra da illa da Gomera, Na actualidade e a petición de
Cabildo da Gomera. é membro da Comisión Técnica responsable da Escola Insular
de Asubiar da Gomera.
O ASUBIAR
GOMERO:
É un sistema de
comunicación a distancia que pervive na Illa da Gomera desde o tempo dos
primeiros gomeros. Este sistema de comunicación foi operativo durante miles de
anos, foi capaz de adaptarse e substituír a lingua asubiada orixinal tamazigh,
pola nova lingua que traían os conquistadores europeos, pero estivo a piques de
desaparecer hai unhas décadas. Parecía que as novas tecnoloxías da
comunicación, o teléfono, as estradas, convertían ao asubiar en algo inútil.
Pero decidiuse ofrecer aos nenos e nenas da Gomera a oportunidade de aprendelo
desde as escolas e este feito revolucionario supuxo a súa recuperación e
recientemente a súa declaración pola UNESCO, como patrimonio da Humanidade.
O asubiar gomero, cando emite un “texto asubiado”, pola
súa propia natureza crea unha liña melódica determinada directamente polas
palabras concretas da mensaxe que se está asubiando. Para un asubiador (silbador)
experimentado chega claramente unha mensaxe verbal, palabra por palabra, pero
para quen non está educado no seu
escoita, é simplemente unha liña melódica que lle recorda de forma difusa
ao canto ou á linguaxe dalgumha estrana
ave tropical.
No hay comentarios:
Publicar un comentario